Projenin Tanımı

Projenin Tanımı

21.11.2016 730

Avrupa´da eğitim sistemi içinde hem sayısal hem de okur  yazarlık alanında resmi testlerle öğrenci gelişimini ve kazanımını ölçmek için artan bir eğilim vardır. Her iki alanın gelişimi tabii ki her zaman önemlidir, oysa geleneksel olarak hedef, öğrencinin "bütün" olarak gelişmesi olmuştur, özellikle de daha muhtaç öğrenciler için.

Tecrübelerimize göre, Avrupa´daki ve daha yakın çevredeki farklı ülkeler bu tür özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere oldukça farklı yaklaşımlar gösterebilir ve bu öğrencilerin öğretimine yönelik pedagoji, beklentiler ve yaklaşımlar önemli ölçüde değişebilir.

Bu, halihazırda yaptıklarımızdan "geri adım atmak" ve bu öğrencilerin akademik standartlarını yükseltmek için en iyisi olanı tekrar gözden geçirmek ve yine de çalışmak istediğimiz kişisel ihtiyaçlarına cevap vermeyi gerektirir. Aynı şehirde veya ülkede okuldan okula farklı uygulamalara bakmak bile, yerel otoritelerin tarihsel yaklaşımları ve beklentileri tarafından halen büyük ölçüde yönetilmekle birlikte, beklentilerin değişmesiyle yaklaşımların tekrar gözden geçirilmesi gerekiyor ve bizler, bir araya gelmek için birbirimizden öğrenmek zorundayız.  Ve bunu yapmak, öz yetenekten, ev desteğinden yoksul  veya paketlenmiş ve zorlu bir okul müfredatında yer alsalar da;  daha yetenekli, yetersiz mücadelesinden  mahrum bırakılmak  bu öğrenciler için en iyi uygulamadır.

Farklı ülkelerden okullarla işbirliği yapmak, farklı yöntemlerle öğrenme fırsatı verir. Bazı öğrenme güçlüğü çeken çocuklara başarılı öğrenciler olabileceklerini ikna etmek için özel bir ilgi göstereceğiz. Umarız bu çalışma onları daha uzun süre okulda tutar. Öğretmen olarak farklı fikirler ortaya koyabilir ve farklı öğrencilere en iyi öğretim yöntemlerini bulabiliriz. Öğrencilerin farklı zekaya sahip olduklarını ve güçlü noktalarının farkında olduklarında öğrenme sürecini kolaylaştırdığını gösteriyoruz. Bu, öğrencilerin kendileri için öğrenmenin en iyi yolunu keşfetmesine ve dolayısıyla okuldan erken ayrılmalarına engel olur.

 

 

BEKLENEN SONUÇLAR

Projede doğrudan aktif bir rol alarak çalışan öğretmenler için, süreçte yer alarak önemli bir mesleki gelişim ve deneyim yaşayacaklardır. Açıkçası düşüncenizi genişletmemize yardımcı olacak aşağıdaki sorulara cevap vermeye çalışacağız  ve bu süreç daha bilgilendirilmiş eğitimciler geliştireceğini ve böylece tüm ihtiyaç spektrumunu daha iyi çözebileceğini umuyoruz.

• Ülkemizde özel ihtiyaçlar / zorlukları öğrenmek nedir? Özel Eğitim Gereklilikleri seviyeleri okuldan ülkeye / ülkeye değişir mi? Bir yerde "özel" olan ne olabilir başka birinde "normal" olabilir?

• Her birimizin öğrenme zorlukları / gereksinimleri kategorileri nelerdir?

• Bir çocuğun Özel Eğitim Gereksinimi olup olmadığı nasıl ve kim karar verir?

• İhtiyacın tanımlandığı bir süreç var mı? Bunun dışında ajanslar var mı?

• Özel Eğitim İhtiyaçları öğrencileri her ülkede nasıl finanse edilir?

• Kaynaştırma, tüm ülkelerde öncelik taşıyor mu yoksa belirli öğrencileri belirli ihtiyaçlarla ayrıştırıyor muyuz?

• Özel Eğitim İhtiyaçları öğrencilerinin öğretmenleri için belirli eğitim verilmektedir - varsa?

• Sınıf başına ortalama yüzde kaç öğrencinin Özel Eğitim İhtiyaçları olduğu kabul edilir?

• Özel Eğitim Gereksinimleri öğrencilerini öğretmek için hangi stratejileri kullanıyoruz?

• Ebeveynler çocuğunun ilerlemesine nasıl dahil oluyor?

• Özel Eğitim Gereksinimleri öğrencileri ile kullanılacak özel kaynaklar var mı?

 

• Daha yetenekli ve yetenekli olarak tanımlananlar, özel ihtiyaçları olan sınıflar olarak sınıflandırılmış mı?